
FAQ - veelgestelde vragen
Aardwespen zijn agressiever en glad van uiterlijk, terwijl aardbijen rustig zijn en een behaarde uitstraling hebben.
Nee, aardbeien zijn vredelievend en steken zelden. Ze zijn nuttige bestuivers en over het algemeen onschadelijk.
Was het gebied met zeep en water, breng ijs aan en let op allergische reacties. Zoek medische hulp bij ernstige zwelling of ademhalingsproblemen.
Nee, aardbeien zijn niet beschermd in Nederland. Er zijn geen bijsoorten met officiële bescherming, hoewel veel ervan bedreigd zijn.
