
FAQ - veelgestelde vragen
Loog moet worden opgeslagen in een luchtdichte container bij kamertemperatuur en uit direct zonlicht. Zorg ervoor dat het product vorstvrij staat en niet wordt blootgesteld aan grote temperatuurschommelingen. Na opening moet de loog worden gebruikt binnen het tijdsbestek dat de fabrikant op de verpakking aangeeft.
Ja, lage temperaturen en hoge luchtvochtigheid in de winter kunnen de droogtijd verlengen en het moeilijker maken voor de beits om gelijkmatig in het hout door te dringen. Zorg ervoor dat je in een verwarmde en goed geventileerde ruimte werkt met een temperatuur tussen 18-22°C en een luchtvochtigheid van 50-60%.
Resten van de lijm mag niet in het afvoer worden gegoten. Lever ze in als gevaarlijk afval bij je lokale milieustraat. Gebruikte doeken moeten in een luchtdichte zak worden gelegd en als restafval worden weggegooid of volgens de aanwijzingen van je gemeente worden ingeleverd, omdat ze zelfontbranding kunnen veroorzaken.


