Men begint met het snoeien van de takken die uit de stam groeien. Men snoeit helemaal tot aan de stam met een schone snede. Het opstamnen van bomen kan het hele jaar door worden gedaan.


Wanneer men de takken heeft gesnoeid die uit de stam groeien, is men klaar met het opstamnen van de boom. Het is een goede manier om de bomen gezond en sterk te houden, en het kan het hele jaar door worden gedaan.